Miejski Zespół Szkół

Szkoła podstawowa Nr 1

Dyrektor Miejskiego Zespołu Szkół w Świeradowie-Zdroju informuje, że czasowe ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej Nr 1 w Świeradowie-Zdroju zostaje przedłużone do 3 stycznia 2021 r, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki  z dnia 24 listopada 2020 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

W Wałbrzychu odbyły się Halowe Mistrzostwa Dolnego Śląska Dzieci (2008 i młodsze) w lekkiej atletyce. Pomimo panującej sytuacji do Wałbrzycha przyjechała duża grupa najmłodszych adeptów Królowej Sportu. Nasza skromna reprezentacja z zawodów wraca z 2 medalami i kilkoma naprawdę wartościowymi wynikami z rocznika 2009!


W biegu na dystansie 600 metrów w hali srebrny medal wywalczył Kajetan Rutkowski. Brąz również dla naszego reprezentanta Michała Milewskiego.


Miło mi również poinformować, że nasz uczeń z klasy 6, Tymon Żyłkiewicz otrzymał powołanie na obóz selekcyjny kadry województwa dolnośląskiego do Karpacza, który odbędzie się 5 -12.12. Tymon został wybrany jako jeden 7 najbardziej zapowiadających się zawodników z województwa i jeden z 80 najlepszych zawodników z kraju.

Wszystkim naszym Zawodnikom gratulujemy!
Trener i opiekun Sebastian Łoziński

       

Światowy Dzień Życzliwości jest obchodzony co roku 21 listopada. Życzliwość jest jedną z najważniejszych cech człowieka. Szczególnego znaczenia nabiera obecnie, gdy czasami jest nam trudno radzić sobie ze zmianami i poszukujemy sposobów odnalezienia się w nowej sytuacji. Bycie życzliwym cechuje wrażliwość i otwartość na drugiego człowieka. Życzliwość nie ocenia, nie wyklucza ludzi, pozwala nam ufać innym.

Czasami jesteśmy dla kogoś niemili, mamy trudności z radzeniem sobie z emocjami. Ale świadomość tego daje nam wgląd w swoje zachowanie. Mamy wybór odnośnie naszej reakcji w danej sytuacji. Jeśli zadziałamy pod wpływem chwili i nasza reakcja zrani czyjeś uczucia zawsze możemy przeprosić. Ze względu na pracę i naukę zdalną gdy częściej komunikujemy się poprzez media społecznościowe i aplikacje, zwracajmy uwagę na język komunikacji. Przypomnijmy dzieciom, że po drugiej stronie telefonu czy komputera jest osoba, która może nie radzić sobie z raniącymi słowami. Uczniowie korzystając z internetu powinni pamiętać o zasadach. Nie wspierajmy hejtu. Nie lajkujmy obraźliwych treści. Pamiętajmy o życzliwości na co dzień.


Książka „Uważność i spokój żabki” autorstwa Eline Snel zawiera szereg ćwiczeń rozwijających umiejętność otwartego i przyjaznego nastawienia oraz rozumienia swoich emocji i uspokojenia gonitwy myśli. Ćwiczenia przeznaczone są przede wszystkim dla dzieci w wieku 7 - 12 lat. Na stronie wydawnictwa Co Ja Na To można bezpłatnie pobrać ćwiczenia w wersji audio.

Aneta Wośko, psycholog

Miło nam poinformować, że nasza szkoła została laureatem V ogólnopolskiej edycji Konkursu Ekologicznego „Edukujemy – Pomagamy”, pod auspicjami Organizacji Odzysku REBA. Zebraliśmy 1140 kg niebezpiecznych odpadów, z których odzyskiwane są takie surowce, jak papier, plastik oraz metale – żelazo, glin, miedź, nikiel, kobalt czy kadm.

Dzięki takiemu zamkniętemu cyklowi zyskujemy nie tylko rozwiązanie problemu odpadów, ale też oszczędzamy środowisku ponoszenia kosztów wydobycia i wytworzenia nowych surowców. Recykling to proces, na którym wszyscy zyskują, a nasz udział w konkursie to nie tylko recykling, ale głównie pomaganie.

Znaleźliśmy się w gronie wolontariuszy o najmocniej bijących sercach bateryjnych, którzy oddali największą masę baterii w Polsce, która została przeznaczona dla „Fundacji dla Rodaka” zajmującej się wsparciem Polaków w Kazachstanie.

Szkoła dyplom otrzyma pod koniec listopada, ja natomiast już dzisiaj serdecznie dziękuję uczniom, nauczycielom i mieszkańców za zaangażowanie w zbieranie i pomaganie. Zapraszam do dalszego zbierania zużytych baterii, które wesprą „Towarzystwo Opieki nad Ociemniałymi Stowarzyszenie w Laskach”, plastikowych nakrętek dla małego Stasia z Giebułtowa, które można zostawić pod daszkiem przy schodach od strony ul. M. Skłodowskiej-Curie.


Teresa Fierkowicz

Do etapu powiatowego  KONKURSU zDolny Ślązak zakwalifikowani zostali następujący uczniowie:

Iga Jurczak- język angielski,fizyka

Michał Polański-język angielski

Nauczyciele prowadzący:
Katarzyna Luto-Przybylska, Jacek Simiński

GRATULUJEMY I ŻYCZYMY POWODZENIA

Drogi Uczniu! Pamiętaj o zasadach dotyczących efektywności swojej pracy podczas nauki zdalnej oraz bezpiecznego korzystania z Internetu.


• Ważne jest ustalenie stałego rytmu dnia. Postaraj się pracować w cyklu zbliżonym do szkolnego, np. wstawanie o stałej porze, pożywne śniadanie, wyznaczenie sobie celów na resztę dnia.
• Przygotuj miejsce do nauki: potrzebne pomoce i materiały w pobliżu, żebyś nie musiał odrywać się od pracy.
• Praca zdalna wymaga samodzielności i motywacji. Jeśli pracujesz korzystając z komputera to odkładaj telefon, wyłącz telewizor. Trudno wykonać zadania zajmując się czymś innym. Czas potrzebny na naukę wydłuża się. A odkładanie nauki na późne godziny nie sprzyja dobrej pracy.
• Przy nauce zdalnej korzystaj ze stron zalecanych przez nauczyciela.
• Pamiętaj o przerwach pomiędzy zajęciami, m.in. na posiłek i odpoczynek od ekranu komputera. Przejdź się po domu, przewietrz w tym czasie pokój, pooddychaj świeżym powietrzem.
• W przypadku pytań kontaktuj się z nauczycielami, wychowawcą. Gdy napotykasz na trudności korzystaj z pomocy pedagoga lub psychologa.
• Nie używaj hasła do wielu kont. Nie dziel się hasłem z rówieśnikami.
• Korzystaj z oprogramowania antywirusowego.
• Nie podawaj w sieci swoich haseł, nie wysyłaj swoich zdjęć.
• Pamiętaj o zwrotach grzecznościowych, niedopuszczalne jest używanie wulgaryzmów.
• Nie dokuczaj innym. Traktuj innych tak, jakbyś chciał, żeby Ciebie traktowano. Niewinne żarty potrafią krzywdzić. Czat służy do komunikacji, nie jest miejscem do obrażania innych.
• Pamiętaj o odpoczynku. Po skończonych lekcjach zrób sobie dłuższą przerwę od komputera, telefonu, gier online. To czas na zasłużony relaks i zebranie sił do dalszej, samodzielnej pracy umysłowej. Niech mózg przełączy się na inne aktywności. Nadmierne korzystanie z urządzeń multimedialnych wywołuje zmęczenie i trudności ze skupieniem uwagi.
• Po zajęciach spędzaj czas aktywnie: idź na spacer, pojeźdź na rowerze; zrób coś, co lubisz, ale ważne jest, żeby spędzić ten czas w ruchu.
• Mózg potrzebuje też snu, ponieważ właśnie wtedy zapisuje i utrwala informacje zdobyte w ciągu dnia. Śpij przynajmniej 8 godzin.

Bądź wytrwały i dbaj o siebie!

Aneta Wośko, psycholog

grafika pochodzi ze strony https://2slo.bialystok.pl/nauka-zdalna-ucznia-z-orzeczeniem/

Obchodzone 11 listopada Narodowe Święto Niepodległości jest polskim świętem państwowym upamiętniającym odzyskanie w 1918 roku przez Polskę niepodległości. Uwolnienie kraju z jarzma zaborców nastąpiło po 123 latach trwania zniewolenia.
W ramach tegorocznych obchodów uczniowie klasy II b przygotowali montaż słowno-muzyczny do obejrzenia i wysłuchania którego serdecznie zapraszamy. Delegacja z klasy I a, w ramach zajęć świetlicowych, posprzątała na cmentarzu Zbiorową Mogiłę Ofiar Faszyzmu, zapaliła znicze i złożyła wiązankę kwiatów w imieniu całej społeczności szkolnej.

 

Listopad jest miesiącem, w którym nie brakuje wyjątkowych uroczystości. Obchodzimy dzień Wszystkich Świętych, uroczyście świętujemy rocznicę odzyskania niepodległości przez nasz kraj. Ale są jeszcze inne, choć mniej popularne święta. 16 listopada to Międzynarodowy Dzień Tolerancji, 20 - Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka, a 21 listopada to Światowy Dzień Życzliwości.
W ubiegłym roku szkolnym Samorząd Uczniowski Szkoły Podstawowej nr 1 zorganizował przemarsz ulicami miasta, zachęcając hasłami , przygotowanymi przez uczniów, do tolerancji na co dzień.
W tym roku nie możemy spotkać się razem, ale zachęcamy do udziału w konkursie, w którym każdy z Was będzie mógł wypowiedzieć się na temat: „ Prawa Dziecka – oczami dziecka”
Własne zdanie, spostrzeżenia możecie zaprezentować w różny sposób. Mogą to być prace plastyczne, wiersze, ulotki, prezentacje, filmiki …, a może ktoś będzie miał jeszcze inny ciekawy pomysł.

Na autorów najciekawszych prac będą czekać nagrody.
Prezentacje, filmy, wiersze oraz zdjęcia prac plastycznych należy wysłać na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. do dnia końca listopada 2020 r.

 

 

 

Dzięki emocjom możemy rozpoznać jakie znaczenie ma jakaś sytuacja: czy czujemy się w niej dobrze i bezpiecznie, czy coś nas niepokoi i potrzebujemy pomocy. Dzieci często nie rozumieją emocji, których doświadczają. Potrzebują dorosłego, który pomoże im określić co czują. Sposoby wyrażania złości przez dzieci są często dla nas trudne.
Pierwszym krokiem do radzenia sobie z wybuchem złości jest zrozumienie skąd się bierze i jak przebiega. Zawsze poprzedza go stres. Jeśli poziom dyskomfortu jest za wysoki, wybuch złości pozwala rozładować napięcie.


• Jeśli dziecko jest nadmiernie zestresowane starajmy się pomóc jemu uspokoić się poprzez przytulenie. Słowa w tej sytuacji nie działają, a kara wymierzona w momencie pobudzenia zwiększa u dziecka poziom stresu.
• Nazywajmy uczucia dziecka odnosząc się do konkretnej sytuacji „Widzę, że zezłościłaś się, bo nie pozwoliłem Ci korzystać z telefonu”; rozmawiajmy na temat sytuacji, które wywołują złość.
• Uczmy dziecko większej elastyczności w myśleniu, aby nauczyło się przyjmowania perspektywy innej osoby, nie bazując tylko na jednej interpretacji zdarzenia, np. zakładając z góry, że ktoś celowo coś zrobił, żeby sprawić nam przykrość.
• Czytajmy dziecku bajki, których bohaterami są postacie doznające złości i znajdujące sposoby radzenia sobie z nią, np. „Smok Lubomił i tajemnice złości”.
• Dbajmy o odpowiednią ilość snu.
• Ruch, ćwiczenia fizyczne, sport pomagają radzić sobie z nadmiernym napięciem.
• Ćwiczenia oddechowe, relaksacyjne czy słuchanie ulubionej muzyki sprzyjają uspokojeniu się.
• Złość może też być jednym z objawów depresji, więc warto korzystać z konsultacji ze specjalistą.
Bądźmy przykładem dla dziecka. Dzieci uczą się ekspresji emocji poprzez obserwację, jeśli my krzyczymy, dziecko też będzie to robić.
Zawsze pamiętajmy, że sposoby związane z radzeniem sobie ze złością są dobre, o ile nie ranią innych.

Aneta Wośko, psycholog

Ogłoszenie
Klub Ekologa to oferta zajęć dla osób pragnących poznać ciekawostki świata przyrody w sposób aktywny. Wycieczki, doświadczenia, obserwacje, zabawy, gry, questy to niektóre z form pracy podczas cotygodniowych zajęć. Pamiętajmy, że PRZYRODA UCZY NAJPIĘKNIEJ!

 

 

Garść porad na początek:

1. Aby wejść do Office 365 należy kliknąć Teams lub skorzystać z przycisku na górnym MENU na samym końcu.

2. Dane logowania znajdują się w dzienniku elektronicznym - w wersji na komputer - w sekcji Uczeń nowość - hasło uczniowie ustalali na lekcji. Jeżeli ktoś nie był obecny na lekcji korzysta z hasła pierwszego logowania. 

3. Proponujemy oglądnąć kilka filmów instruktażowych które pozwolą na uporządkowanie wiedzy zdobytej na lekcji. 

       

       

 

 

 

 

   

 

Dom powinien być miejscem, w którym dziecko rozwija się bezpiecznie i w swoim tempie, ma wsparcie i szacunek rodziców. W takim domu nie ma strachu, co jest źródłem wszystkich konfliktów. Potrzeby dziecka są równie ważne, jak potrzeby pozostałych domowników i wszystkie są w miarę możliwości zaspakajane.


Rodzicielstwo oparte na współdziałaniu i szacunku dotyczy bazowania na kilku zasadach:

- dzieci uczą się na przykładzie rodziców; uczą się głównie z tego, kim jesteśmy i co robimy, a nie z tego, co im mówimy;
- potrzeby dziecka i rodzica są równie ważne;
- stosowanie sposobów komunikowania się koncentrujących się na potrzebach i uczuciach, np. Chciałabym/chciałbym usłyszeć co o tym sądzisz. Zastanawiam się, czego ci teraz potrzeba.

zamiast

Nie chcę słyszeć żadnego „ale”. Nie obchodzi mnie o tym co myślisz.

- wyznaczenie czasu, który spędzamy tylko z rodziną;
- budowanie poczucia bezpieczeństwa, zaufania i więzi ze swoim dzieckiem; oprócz bezpieczeństwa fizycznego dzieci potrzebują także bezpieczeństwa emocjonalnego;
- zachęcanie do stwarzania dzieciom okazji do rozwijania wiary w swoje umiejętności współdziałania i znajdowania rozwiązań satysfakcjonujących dla wszystkich;
- stosowanie komunikacji empatycznej zorientowanej na uczucia i potrzeby, wolnej od osądów, krytyki, oskarżeń i żądań.
-formułowanie konkretnych i wykonalnych próśb.

Więcej o komunikacji empatycznej możemy przeczytać w publikacjach Marshalla Rosenberga, twórcy Porozumienia bez Przemocy. Warto ćwiczyć przekształcanie osądzania w pełne szacunku i empatii myślenie oraz postrzeganie. Każdy z nas może uczyć się języka budującego więź i wzajemny szacunek.

Aneta Wośko, psycholog

Szanowni Państwo;    
Dyrektorzy, Nauczyciele, Pracownicy Oświaty oraz Nasi Emereci 

         

Z okazji Dnia Edukacji Narodowej pragniemy złożyć życzenia dla całego Grona Pedagogicznego tego obecnego jak i emerytowanego i Wszystkich Pracowników Oświaty. Zawód nauczyciela – to misja. Dzisiejsze czasy nakładają na nauczycieli i wychowawców szczególnie ważne zadanie i ciągłą odpowiedzialność za drugiego człowieka. 


Serdecznie dziękujemy pedagogom, pracownikom administracji i obsługi za trud, jaki podejmujecie Państwo, kształtując postawy i osobowość młodego pokolenia.
W tym uroczystym dniu – dniu Waszego święta życzymy dużo zdrowia i wytrwałości, umiejętności odnajdywania w każdej sytuacji magicznego złotego środka, wyznaczania rozsądnych granic i mądrości bezstronnego oceniania oraz spełnienia marzeń w życiu osobistym i w pracy zawodowej. Bądźcie przyjaciółmi naszych dzieci i młodzieży, bo tylko przyjaciele budują trwale, mądrze i na lata.

Dyrektor oraz Samorząd Uczniowski MZS

 

                                     

29.09.2020 z inicjatywy Członków Szkolnego Koła Laboratoryjno – Chemicznego grupa uczniów wraz z opiekunem P. Jackiem Simińskim odwiedziło Urząd Miasta w Świeradowie – Zdroju.
Jako niekwestionowani liderzy w pozyskiwaniu naturalnych środków do pielęgnacji i higieny ciała udostępnili swoje produkty przedstawicielom władzy lokalnej. Nie tylko wiedza i umiejętności naszych Uczniów zostały docenione, ale także chęć pomagania, zaangażowanie i ofiarność, która w Miejskim Zespole Szkół istnieje od zawsze.

Szkolne Koło Medialne

 

 

Nowy rok szkolny rozpoczynamy z zupełnie nową aplikacją mobilną

Dzienniczek VULCAN każdy może dostosować do swoich potrzeb i upodobań. Możesz zmieniać:

  • kolejność wyświetlania informacji na stronie startowej,
  • kolory aplikacji i swoje zdjęcie,
  • zakres powiadomień, jakie będziesz otrzymywał.

W Dzienniczku VULCAN rodzice mogą:

  • usprawiedliwiać nieobecności dziecka,
  • z wyprzedzeniem zapowiedzieć nieobecność dziecka w przedszkolu,
  • odczytać informację o wysokości płatności za pobyt i wyżywienie (jeśli przedszkole korzysta z programu Opłaty VULCAN),
  • przeglądać informacje dotyczące wszystkich swoich dzieci w jednej aplikacji.

Do pobrania na ANDROIDA oraz iOS

Przyominamy również, że TUTAJ można znaleść poradniki jak zalogować się aplikacji. 

 

 

 

I  BUS

Świecie                                   740

Wolimierz                               750

Pobiedna (PKS)                       800

Pobiedna (Fatma)                    802

Czerniawa(Sudecka)                814

Czerniawa(Remiza)                 818

Czerniawa (szkoła)                  820

Czerniawa(Lwówecka)            823

Krobica                                   830

Orłowice(Grunwaldzka)          835

 

II  BUS

Gierczyn                                 815

Przecznica(sklep)                    818

Przecznica(mostek)                 820

Rębiszów(skrzyżowanie)         823

Rębiszów(bar)                         825

Rębiszów(PKP)                       827

Rębiszów(dolny)                       830

Mirsk(stara szkoła)                  835

Mirsk(przed blokami)              838

Mroczkowice(krzyż)               840

Mroczkowice(strzelnica)         842

Powrót ze szkoły godz. 12 40

 

Drodzy Rodzice,

już za chwilę z radością powitamy naszych uczniów w szkole i rozpoczniemy naukę w stacjonarnej formie. Wszystkim nam brakowała bezpośredniego kontaktu. Mam nadzieję, że rozpoczynający się rok szkolny będzie przebiegał spokojnie, bezpiecznie i przyniesie nam wszystkim satysfakcję.

W związku z sytuacją epidemiczną w kraju, bazując na wytycznych GIS, MEN, MZ oraz uwzględniając specyfikę naszej szkoły, zostały przygotowane procedury zachowania się i postępowania. Wszyscy jesteśmy zobowiązani je znać i stosować. Otrzymacie je Państwo za pośrednictwem dziennika elektronicznego oraz będą dostępne na szkolnej stronie internetowej. Ponadto proszę, żebyście rozmawiali o zaleceniach ze swoimi dziećmi i tym samym wsparli nasze wysiłki. Wszystko to jest niezmiernie ważne, ponieważ dotyczy bezpieczeństwa dzieci, Waszych rodzin, pracowników szkoły, naszych bliskich.

Poniżej kilka dodatkowych informacji regulujących pracę szkoły:

 1.uczniowie

- wchodzą do szkoły różnymi wejściami, zgodnie z planem

klasa

wejście

opis wejścia

 

1 i 2

wejście B

od strony parkingu przy DWD, pierwsze wejście, zadaszone

3

wejście C

od strony parkingu przy DWD, wejście na końcu budynku szkoły

4, 5, 6 oraz uczniowie dojeżdżający przewozem szkolnym

wejście A

główne, do nowej części szkoły (przy Patronce Szkoły)

7, 8

wejście D

uczniowie idą wzdłuż parkingu przy DWD, okrążają szkołę i wchodzą od strony boiska do nowej części szkoły, następnie kierują się na I piętro

- nie korzystają w miesiącu wrześniu z szatni, nie zmieniają obuwia

- po wejściu do budynku kierują się w stronę swoich klas

- pamiętają, że po wejściu do szkoły moją ręce mydłem, a także w ciągu dnia oraz przed spożywaniem posiłków

-  uczą się w jednej klasie, poza korzystaniem z pracowni specjalistycznych, tj.:  informatycznej, technicznej, chemicznej, fizycznej, sali gimnastycznej

- w miarę możliwości uczą się na powietrzu

- wszystkie przerwy spędzają na boisku, chyba, że warunki pogodowe to uniemożliwiają

- zachowują bezpieczny dystans wobec innych, przynajmniej 1,5 metra

- jeśli to konieczne korzystają z płynów dezynfekcyjnych, ale tylko pod nadzorem nauczyciela

- nie mają obowiązku noszenia maseczek

- przerwy w klasach 1-3 ustalają nauczyciele, nie więcej niż dwie klasy jednocześnie, a czas lekcji nie może być dłuższy niż 45 minut

- dbają o wietrzenie klas na każdej przerwie

- w toaletach, w tym w części łazienki, nie może przebywać więcej niż 3 osoby

- przynoszą wodę lub inne napoje z domu

2. rodzice lub opiekunowie

- rodzice  odprowadzający dzieci do szkoły, nie wchodzą do środka

- odbierający dzieci, czekają na nie przed szkołą

- rodzice dzieci klas 1-2,odporwadzający dzieci do szkoły, a chcący załatwić  sprawę w sekretariacie, mogą wejść do szkoły wejściem A, pozostali wejściem D – przy Patronce

-  od godz. 8.00 drzwi do szkoły będą zamknięte, wejście tylko głównymi drzwiami, przy Patronce Szkoły z użyciem domofonu

- rodzice i klienci wchodzą do szkoły zabezpieczają usta i nos, mają założone rękawiczki jednorazowe lub dezynfekują ręce

- rodzice do sekretariatu wchodzą pojedynczo

- oczekując na przyjęcie w wyznaczonej strefie przy sekretariacie, nie przemieszczają się po szkole, bez wiedzy i zgody  osoby uprawnionej

- ograniczają bezpośrednie kontakty z nauczycielami i innymi pracownikami szkoły do niezbędnego  minimum

- zachowują dystans min. 1,5 m

Wierzę, że ze zrozumieniem przyjmiecie Państwo nowe zasady.

Z życzeniami wszystkiego dobrego

Renata Simińska

Sytuacja epidemiczna uniemożliwiła dzieciom będącym w ubiegłym roku szkolnym w przedszkolu, zaznajomienie się ze szkołą. Okazja, choć krótka, będzie w najbliższą środę, tj 26 sierpnia. Ci z Państwa, którzy chcieliby wraz z dziećmi zobaczyć szkołę, w tym pomieszczenia, w których będą spędzać czas uczniowie, zapraszamy na „Otwarte Drzwi” w godzinach od 10.00 do 11.00. w salach nr 13 i 14.


Pragniemy zwrócić uwagę, że nie jest w tym czasie przewidziane zebranie rodziców. Proszę, przychodzić w odstępstwie czasowym tj.o10.00 lub 10.15 itd. 10.30, 10.45.
Prosimy o zachowanie środków ostrożności - maseczki, dezynfekcja rąk oraz zachowanie bezpiecznej odległości.

 Do zobaczenia
dyrektor szkoły wraz z wychowawczyniami